Analiza trendov na področju krožnega gospodarstva v evropskih podjetjih
Prizadevanje za trajnostni razvoj ni le moralna odgovornost, ampak tudi ključ do dolgoročnega uspeha podjetij. V času podnebne krize in vse večjih pričakovanj kupcev in investitorjev morajo podjetja z aktivnimi ukrepi zmanjšati svoj vpliv na okolje. Prehod v krožno gospodarstvo (Circular Economy) postaja prednostna naloga, ki ponuja številne poslovne prednosti, kot so znižanje stroškov, izboljšan ugled in večja inovativnost.
Ali ste vedeli, da...
…. velika večina podjetij želi izvajati trajnostne pobude ali pa je ta proces že začela? Takšne izjave je podalo od 71,1 do 84,9 % vodstvenih delavcev, ki predstavljajo srednje velika in velika podjetja iz 6 evropskih držav.
Zaradi večje ozaveščenosti javnosti o načinu življenja in vzorcih potrošnje podjetja, institucije in javni organi priznavajo potrebo po neizogibni spremembi strategije in usmeritve.
SAMO 4 % PODJETIJ NE BO VLAGALO V TRAJNOST
Več kot 4 od 10 podjetij (41,8 % menedžerjev, vključenih v raziskavo Interzero) bo v naslednjih treh letih v trajnost vložilo do 150.000 € (23,9 % do 50.000 in 17,9 % do 150.000).
Več kot polovica (53,9 %) bo porabila več kot 150.000 EUR in več kot 2 od 10 (24 %) več kot 500.000 EUR.
Kaj spodbuja podjetja k izvajanju trajnostnih rešitev?
Učinkovitost procesov je glavno gonilo za izvajanje trajnostnih pobud. Sledijo ji komunikacijski vidiki in podoba podjetja v očeh deležnikov. Ob upoštevanju teh spodbud se je naslednji del analize osredotočil na skupino podjetij, izbranih glede na vrsto izvedenih trajnostnih pobud. V ta namen je bila opravljena poglobljena analiza, ki je pokazala, da je najpogostejša praksa preverjanje okoljske skladnosti poslovanja (72 % podjetij).
Kako zmanjšati negativne vplive na okolje?
Zmanjšanje vpliva dejavnosti podjetja na okolje na ta način predstavlja dragoceno konkurenčno prednost. Med ukrepi, sprejetimi za dosego tega cilja, so anketiranci najpogosteje navedli zmanjšanje emisij, optimizacijo ravnanja z odpadki, izogibanje uporabi plastike, ekološko oblikovanje embalaže in razvoj učinkovite strategije ESG.
Interzero raziskava: obstoječe stanje, potrebe in trendi v krožnem gospodarstvu
Interzero s celovitim svetovanjem in inovativnimi okoljskimi rešitvami podpira podjetja pri prilagajanju na trajnostne poslovne modele. Naša bela knjiga (eng. Whitepaper) predstavlja rezultate študije trajnostnih trendov, tržnih pričakovanj in s tem povezanih poslovnih odločitev srednjih in velikih podjetij v Evropi. Analizirana so bila podjetja iz šestih držav: Italije, Avstrije, Poljske, Slovenije, Hrvaške in Srbije.
Izhodišče in cilj študije:
- razumevanje in analiziranje tržnih trendov na področju krožnega gospodarstva in trajnosti,
- preučevanje možnih ovir za uporabo najboljših praks v posameznih državah, zajetih v študiji,
- preučevanje glavnih trajnostnih potreb srednjih in velikih podjetij v državah, ki jih zajema študija, in analiziranje njihove pripravljenosti za sprejetje trajnostnih poslovnih modelov,
- ustvarjanje referenčne točke za stanje razvoja ekološke transformacije v poslovnih modelih na evropski ravni s povzemanjem podatkov, pridobljenih iz vseh analiziranih držav.
Izpolnite obrazec in prenesite rezultate raziskave:
Imate vprašanja o poročilu? Potrebujete pomoč pri oblikovanju trajnostne strategije za vaše podjetje?
Pišite nam na spodnji elektronski naslov!
info@interzero.si