Trendi na področju trajnostnega razvoja – v kaj in koliko vlagajo podjetja? Raziskovalno poročilo

Prehod v krožno gospodarstvo je neizogiben – to so ugotovitve najnovejše Interzerove raziskave Podjetja in krožno gospodarstvo: poglobljen pogled.
Podjetja k trajnostni preobrazbi ne zavezujejo le zakonski predpisi, ampak jo pričakujejo tudi stranke, vlagatelji in finančne institucije. Najboljši način za premik v pravo smer sprememb je sodelovanje z okoljskim svetovalnim podjetjem.

Trajnost kot biti ali ne biti za večino podjetnikov

Raziskava Podjetja v krožnem gospodarstvu: podrobna analiza kaže, da velika večina podjetij želi implementirati trajnostne pobude ali pa so ta proces že začela. Takšne izjave je podalo od 71,1 do 84,9 % menedžerjev srednjih in velikih podjetij iz šestih evropskih držav.
Na tem področju so najbolj dejavna podjetja iz sektorjev FMCG (81 %) in elektronike (82 %). Za ta podjetja implementacija krožnih rešitev ni več obravnavana kot konkurenčne prednosti – postaja nujna za ohranjanje trenutnega položaja na trgu.
Nekoliko drugače je pri podjetjih iz gradbenega, maloprodajnega in logističnega stektorja, kjer nekaj več kot 60 % vprašanih izraža željo po uvajanju principov krožnega gospodarstva. Z njihovega vidika jim uvedba zelenih sprememb omogoča, da ostanejo pred konkurenco, ustvarjajo in nadzorujejo trende v panogi ter pridobijo zaupanje novih skupin strank in vlagateljev.
Kakšen proračun srednja in velika podjetja namenjajo za trajnostni razvoj? V katere dejavnosti najpogosteje vlagajo? Prenesite poročilo o raziskavi in se seznanite z najnovejšimi trendi na področju trajnostnega razvoja!

PRENESITE NAŠ NOVI WHITEPAPER

Ukrepi v primerjavi z realnostjo: stanje izvajanja Agende 2030 v sektorju srednjih in velikih podjetij

Kljub izvajanju dodatnih trajnostnih pobud, je velika večina anketiranih podjetij še vedno daleč od doseganja ciljev Agende 2030. Le 20,5 % anketiranih podjetij, kjer so izjavili, da je „najlažji“ cilj za doseganje ogljična nevtralnost, je ta dejansko ta „najlažji“ cilj tudi doseglo. Na drugi strani pa je le 15,7 % vprašanih podjetij doseglo zanje „najtežji“ cilj ogljične nevtralnosti.
Takšno stanje nekako sili podjetja, da poiščejo svetovalno podporo. Anketirana podjetja so skoraj soglasno izrazila pripravljenost za uporabo storitev podjetja za okoljsko svetovanje in mu zaupajo strateške, upravljavske in operativne naloge.

Spoznanja vodstva: Zmanjšanje količine odpadkov in povečanje učinkovitosti s trajnostnimi rešitvami

Vodstveni delavci velikih in srednje velikih podjetij so izjavili, da lahko uvedba trajnostnih dejavnosti njihovim podjetjem prinese koristi v obliki:
– zmanjšanja količine nastalih odpadkov (in posledično – zmanjšanja stroškov ravnanja z odpadki),
– povečanja učinkovitosti poslovanja podjetja,
– izpolnjevanja vse večjih pričakovanj strank, finančnih institucij in vlagateljev,
– prilagajanja prevladujočim trendom v panogi.
Vendar pa avtorji poročila poudarjajo, da je za doseganje dejanskih koristi potrebno izvajati spremembe na podlagi konkretnih podatkov in meritev. V nasprotnem primeru podjetja tvegajo napačno usmerjanje svojih naložb. Le 35,5 % vprašanih podjetij je izjavilo, da ocenjujejo okoljsko učinkovitost izdelkov, storitev in celotne organizacije. Nekatera anketirana podjetja so izjavila, da nimajo na voljo nobenih uporabnih podatkov ali raziskav za oblikovanje strategije za trajnostni razvoj svoje organizacije.
Ti podatki jasno kažejo ne le na potrebo po izvajanju raziskovalnega in razvojnega dela, temveč tudi na potrebo po stalnem sodelovanju s svetovalnim podjetjem kot je Interzero, ki je kot izkušen partner, specializiran za trajnostni razvoj.

Kakšno podporo iščejo podjetniki? Merila za izbiro podjetja za okoljsko svetovanje

Trajnostne dejavnosti imajo velik vpliv na percepcijo podjetja s strani vseh njegovih deležnikov, zato se podjetja, ki iščejo svetovalno podporo, ravnajo po številnih specifičnih merilih:

  • Eno najpogostejših meril je sposobnost prilagajanja ponujenih storitev specifikam podjetja. Številni podjetniki so se srečali s težavami ali celo nezmožnostjo, da bi v svoje poslovne modele uvedli že pripravljene, neprilagojene rešitve.
  • Enako pomembna je tudi širok nabor storitev svetovalnega podjetja. Anketiranci še posebej cenijo razpoložljivost celovitih, integriranih okoljskih storitev in možnost svetovanja na drugih področjih, ki niso nujno povezana s trajnostnim razvojem.
  • Ključno merilo je tudi dober ugled podjetja za okoljsko svetovanje.

Kot okoljski svetovalci popolnoma razumemo tovrstna pričakovanja podjetnikov. V podjetju Interzero že več kot 30 let razvijamo prilagojene, celovite okoljske storitve za podjetja vseh velikosti in panog. Ponujamo celovito okoljsko svetovanje, usposabljanje in presoje ter zagotavljamo prilagojene rešitve na področju trajnostnega razvoja, recikliranja, ravnanja z odpadki in strojev za ravnanje z odpadki. Podjetnikom nudimo podporo pri izvajanju zakonskih okoljskih obveznosti in pri uvajanju krožnega gospodarstva. Zaupalo nam je že več kot 9500 subjektov – spoznajte naše okoljske storitve in se pridružite skupini strank, s katerimi sledimo skupni viziji sveta brez odpadkov.

O raziskavi Interzero

Analiziranih je bilo šest držav: Italija, Avstrija, Poljska, Slovenija, Hrvaška in Srbija. Cilji raziskave so bili: razumevanje in analiza tržnih trendov na področju trajnosti in krožnega gospodarstva, preučitev morebitnih ovir pri izvajanju trajnostnih praks, preučitev glavnih trajnostnih potreb v sektorju srednjih in velikih podjetij, analiza pripravljenosti teh podjetij na prehod na bolj trajnostne poslovne modele.
Podatki, analizirani v študiji, so pridobljeni na podlagi sporočil za javnost podjetij, člankov v časopisih in revijah ter trajnostnih poročil, pa tudi intervjujev z najvišjim vodstvom anketiranih podjetij.