Recikliranje je dolžnost, ne izbira! Trendi za svetovni dan recikliranja 2025

Kaj je recikliranje?

V skladu z zakonsko opredelitvijo je recikliranje predelava, s katero se odpadki ponovno predelajo v izdelke, materiale ali snovi, ki se uporabljajo za prvotni namen ali za druge namene[1]. Njegov namen je čim bolj zmanjšati uporabo primarnih surovin v korist ponovne uporabe materialov, ki so že bili dani v promet.

Decembra 2024 je Evropski svet uradno sprejel uredbo o embalaži in odpadni embalaži (PPWR) – odločilen korak k zmanjšanju količine odpadne embalaže in spodbujanju trajnostnih rešitev na področju embalaže.

Z novo direktivo PPWR prihajajo tudi strožji predpisi na področju recikliranja:

  • Od leta 2025 morajo PET steklenice za pijače do 3 litrov vsebovati min. 25 % reciklirane plastike. Od leta 2030 se bo ta delež povečal na 30 %.
  • V skladu z direktivo PPWR je treba do 31. decembra 2025 reciklirati vsaj 65 % odpadne embalaže. Po petih letih se bo ta delež povečal na 70 %.
  • Vsa embalaža, ki vstopa na trg EU, mora biti primerna za recikliranje (tj. oblikovana z mislijo na recikliranje in reciklirana v kar se da velikem obsegu).
  • Od leta 2030 bo morala plastična embalaža vsebovati določeno količino reciklata (odvisno od embalažnega materiala).

Recikliranje odpadkov je nujnost, ne začasen trend

Pritiska glede možnosti recikliranja izdelkov in embalaže na podjetja ne izvajajo le predpisi, temveč tudi potrošniki. Raziskava European Consumer Packaging Perceptions 2025, ki jo je izvedlo podjetje Pro Carton, kaže, da je možnost recikliranja embalaže najpomembnejša lastnost, na katero so anketiranci pozorni pri svojih vsakodnevnih odločitvah.

 

Ob dnevu recikliranja smo še posebej veseli, da se kar 84 % vprašanih zaveda, katere vrste embalažnih materialov je mogoče reciklirati in katere ne nujno. Kar 65 % potrošnikov, ki so sodelovali v raziskavi, je med ključnimi lastnostmi vsake embalaže izrecno navedlo možnost recikliranja, pa tudi možnost ponovnega zapiranja in uporabo obnovljivih surovin. Poleg tega so kar štirje od desetih potrošnikov navedli, da so se zaradi različnih okoljskih pomislekov odpovedali določeni blagovni znamki, 54 % pa jih je izdelek vrnilo na polico, če njegove embalaže ni bilo mogoče reciklirati!

 

Iz tega sledi, da lahko poudarjanje možnosti recikliranja embalaže in izdelkov podjetjem prinese veliko konkurenčno prednost in ustvari ugodno podobo podjetja v očeh potrošnikov. To je še toliko bolj pomembno, ker 67 % potrošnikov meni, da je recikliranje zdravilo za podnebne spremembe.

 

Kaj potrošniki pričakujejo od proizvajalcev? Statistični podatki za dan recikliranja

  • 62 % vprašanih je navedlo, da so v zadnjih 12 mesecih povečali količino odpadkov, ki jih reciklirajo. Vidimo torej, da si potrošniki prizadevajo bolj skrbeti za okolje. Enako pričakujejo tudi od podjetij, natančneje od proizvajalcev.
  • 62 % vprašanih želi, da bi proizvajalci uporabljali več obnovljivih materialov.
  • 52 % vprašanih bi želelo, da proizvajalci proizvajajo samo embalažo, ki jo je mogoče zlahka reciklirati.
  • 38 % potrošnikov želi na embalaži jasna navodila za ločevanje.
  • Po drugi strani pa jih 37 % meni, da bi bilo mogoče vzpostaviti sisteme depozitov za materiale, ki jih je težko reciklirati[1].

[1] Pro Carton, European Consumer Packaging Percertion Study 2025, https://issuu.com/procarton/docs/european_consumer_packaging_perceptions_study_2025

 

Recikliranje v korist planeta in za dobičkonosnost podjetja

Kot okoljski svetovalci želimo poudariti, da poudarjanje recikliranja ne omogoča le povečanja prihodkov, temveč tudi zmanjšanje stroškov podjetja za ravnanje z odpadki. Vse več podjetij opaža, da učinkovito ravnanje z odpadki pomaga zmanjšati pogostost in stroške zbiranja odpadkov ter pomaga ustvariti dodatne prihodke iz prodaje bodisi surovin bodisi dokumentov, ki dokazujejo recikliranje.

Svetovni dan recikliranja je idealen čas za ukrepanje za boljše ravnanje z odpadki v vašem podjetju. Če želite optimizirati postopke ravnanja z odpadki in zmanjšati negativne vplive na okolje, se obrnite na nas – pomagali vam bomo uvesti spremembe, ki bodo povečale konkurenčnost in dobičkonosnost vašega podjetja!