{"id":5958,"date":"2019-10-22T11:40:15","date_gmt":"2019-10-22T09:40:15","guid":{"rendered":"https:\/\/interzero.si\/?p=5958"},"modified":"2023-03-29T11:41:11","modified_gmt":"2023-03-29T09:41:11","slug":"gimnazija-vic-in-interseroh-sklepata-partnerstvo-za-vecjo-okoljsko-ozavescenost","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/interzero.si\/blog\/gimnazija-vic-in-interseroh-sklepata-partnerstvo-za-vecjo-okoljsko-ozavescenost\/","title":{"rendered":"Gimnazija Vi\u010d in Interseroh sklepata partnerstvo za ve\u010djo okoljsko ozave\u0161\u010denost"},"content":{"rendered":"
[vc_row][vc_column width=”1\/1″][vc_column_text uncode_shortcode_id=”814976″]Ljubljana, 22. oktober 2019 \u2013 Dijaki Gimnazije Vi\u010d so se v leto\u0161njem \u0161olskem letu lotili dveh zelo zahtevnih okoljskih projektov, s katerima \u017eelijo soustvarjati re\u0161itve na podro\u010dju odgovornega ravnanja z odpadno embala\u017eo. V sodelovanju z dru\u017ebo za ravnanje z odpadno embala\u017eo Interseroh bodo izdelali mobilno aplikacijo za ve\u010djo ozave\u0161\u010denost prebivalstva glede pravilnega lo\u010devanja odpadne embala\u017ee in ostalih gospodinjskih odpadkov ter poiskali primerno tehni\u010dno in oblikovno re\u0161itev za plastenko iz enotnih materialov, ki upo\u0161teva nove smernice uporabe plastike kot embala\u017enega materiala na ravni Evropske unije. Ob pri\u010detku izvajanja projektov sta Gimnazija Vi\u010d in dru\u017eba Interseroh podpisali zavezo o sodelovanju.<\/p>\n
<\/p>\n
Dijaki Gimnazije Vi\u010d:\u00a0No\u010demo biti zgolj pasivni opazovalci dogajanja na podro\u010dju okolja<\/em><\/strong><\/p>\n Glas okoljsko ozave\u0161\u010denih mladih v zadnjem \u010dasu vedno bolj odmeva po doma\u010dem in mednarodnem prizori\u0161\u010du. Mladi opozarjajo, da stanje, v kakr\u0161nem smo se zna\u0161li, \u017ee nekaj \u010dasa pri\u017eiga vse rde\u010de alarme, zato so se na Gimnaziji Vi\u010d odlo\u010dili, da zasnujejo projekt, ki bo pomembno doprinesel k ve\u010dji okoljski odgovornosti tako prebivalcev kot tudi proizvajalcev, hkrati pa bodo z delom na projektu dijaki pridobili nova znanja in kompetence, ki jim bodo koristili na njihovi poti. \u00bbSvoje dijake posku\u0161amo \u010dimbolj pripraviti za nadaljnji \u0161tudij in \u017eivljenje. Zato smo v drugem letniku \u017ee pred leti vpeljali projektno delo, kjer dijaki i\u0161\u010dejo izzive, re\u0161ujejo avtenti\u010dne naloge in pri tem povezujejo znanje razli\u010dnih predmetov. V tem procesu je klju\u010dno sodelovanje gospodarstva, pa tudi fakultet in in\u0161titutov, saj na \u0161oli nimamo niti dolo\u010denih znanj niti sredstev za re\u0161evanje tovrstnih problemov. Skozi sodelovanje pa dijaki odkrivajo tudi svoje poklicne interese<\/em>,\u00ab je pojasnila\u00a0mag. Alenka Krape\u017e, ravnateljica Gimnazije Vi\u010d.<\/strong><\/p>\n Dijaki izdelujejo aplikacijo za pravilno lo\u010devanje odpadne embala\u017ee in plastenko iz enotnih materialov<\/strong><\/p>\n \u00bbS so\u0161olci smo se odlo\u010dili, da ne \u017eelimo biti zgolj pasivni opazovalci dogajanja na podro\u010dju okolja, temve\u010d \u017eelimo prispevati svoj dele\u017e, zato smo se lotili dveh projektov, ki se jih ni \u0161e nih\u010de v Sloveniji<\/em>,\u00ab je dejal\u00a0Peter Pongrac, dijak Gimnazije Vi\u010d<\/strong>, ki sodeluje v ekipi za izdelavo aplikacije za ustrezno lo\u010devanje odpadne embala\u017ee, ki bo uporabniku pomagala pri pravilni odlo\u010ditvi, kaj dolo\u010den odpadek je in kam sodi. Aplikacija, ki bo enostavna in prijazna uporabniku, se bo lahko uporabljala na ve\u010d na\u010dinov, poudarek pa bo na embala\u017ei in drugih gospodinjskih odpadkih. V nadaljevanju na\u010drtujejo tudi nadgradnjo, in sicer \u017eelijo uporabnike povezati s trgovci ter s tem vzpostaviti vzajemno sodelovanje in pozitivne vzpodbude za proizvajalce oziroma embalerje k uporabi bolj prakti\u010dnih in enotnih embala\u017enih materialov. Dijaki napovedujejo tudi povezovanje s komunalnimi podjetji.<\/p>\n \u00bbZ dobro bazo podatkov v ozadju in uporabo aplikacije v gospodinjstvu se bo izbolj\u0161ala vsebina marsikatere rumene vre\u010de ali zabojnika, s tem \u017eelimo tako prebivalce kot tudi proizvajalce spomniti, da \u017eivimo v dobi kro\u017enega gospodarstva, ko se \u02ddspra\u0161ujemo\u02dd tudi o vrsti materialov, obremenitvi okolja, prekomernemu potro\u0161ni\u0161tvu<\/em>,\u00ab je ob podpisu zaveze pojasnila\u00a0mag. Darja Figelj, direktorica podjetja Interseroh<\/strong>, dru\u017ebe, ki bo strokovno bdelo nad projektom in opolnomo\u010dilo dijake z vsemi potrebnimi okoljskimi informacijami in znanji.<\/p>\n Dijaki pa i\u0161\u010dejo tudi re\u0161itev za plastenko iz enotnih materialov, saj \u017eelijo zasnovati \u010dim bolj enotno plastenko, ki bo hkrati tudi zanimiva, privla\u010dna in kupcem pravilno predstavljena. Smernice Evropske Unije glede uporabe plasti\u010dnih proizvodov za enkratno uporabo za nekatere izdelke celo prepovedujejo dajanje na trg, za plastenke pa predvidevajo uporabo \u010dim bolj enotnega materiala. Na primeru plastenk iz PET-a bo moralo biti do leta 2025 za vsako plastenko uporabljenega 25 odstotkov recikliranega PET materiala. \u00bbNa primeru plastenk to pomeni, da bodo v prihodnje morali biti pokrov\u010dki iz \u010dim bolj enakega materiala kot sama plastenka, hkrati pa bodo morali biti pritrjeni na plastenko. Da nam bo uspelo najti re\u0161itev, moramo zelo natan\u010dno prou\u010diti materiale in ugotoviti, kateri najbolj ustreza potrebam, hkrati pa bo velik izziv najti tudi primerno oblikovno re\u0161itev<\/em>,\u00ab je pojasnila\u00a0Uma Jordan Ferbe\u017ear, dijakinja Gimnazije Vi\u010d<\/strong>.<\/p>\n Evropska unija napoveduje okoljske ukrepe<\/strong><\/p>\n Podatki ka\u017eejo, da v Evropski uniji vsako leto proizvedemo\u00a058 milijonov ton plastike<\/strong>. Zgolj 40 odstotkov te plastike se reciklira, velik dele\u017e ostanka pa pristane v naravi. Nekatere statistike ka\u017eejo, da bi bilo leta 2050 lahko v morju ve\u010d plastike kot rib.<\/p>\n Evropska unija \u017ee napoveduje paket ukrepov v tej smeri, med drugim bo morala biti do leta 2030 vsa plasti\u010dna embala\u017ea primerna za recikla\u017eo ali ponovno uporabo, dr\u017eave \u010dlanice bodo morale reciklirati ve\u010d kot 50 odstotkov odpadne embala\u017ee, hkrati pa bo treba zagotoviti u\u010dinkovitej\u0161i sistem lo\u010devanja odpadkov. \u00bbAnga\u017ema mladih na okoljskem podro\u010dju je \u0161e kako pomemben, zato je tudi pobudam, ki prihajajo od njih, treba prisluhniti in jih podpreti. Pobuda dijakov Gimnazije Vi\u010d je ena od tak\u0161nih in zelo nas veseli, da smo del te zgodbe,<\/em>\u00ab je \u0161e dodala Figljeva.<\/p>\n<\/div>\n [\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row]<\/p>\n<\/div>","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Mladi opozarjajo, da stanje, v kakr\u0161nem smo se zna\u0161li, \u017ee nekaj \u010dasa pri\u017eiga vse rde\u010de alarme, zato so se na Gimnaziji Vi\u010d odlo\u010dili, da zasnujejo projekt, ki bo pomembno doprinesel k ve\u010dji okoljski odgovornosti tako prebivalcev kot tudi proizvajalcev.<\/p>\n","protected":false},"author":17,"featured_media":5959,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"inline_featured_image":false,"footnotes":""},"categories":[78],"tags":[],"class_list":["post-5958","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-news-si"],"acf":[],"cp_meta_data":{"rank_math_internal_links_processed":["1"],"_thumbnail_id":["5959"],"_wpb_vc_js_status":["true"],"_uncode_specific_main_width":["a:2:{i:0;s:4:\"1200\";i:1;s:2:\"px\";}"],"_uncode_specific_menu_remove":["off"],"_uncode_specific_menu_opaque":["off"],"_uncode_specific_menu_no_shadow":["off"],"_uncode_blocks_list":["4466"],"_uncode_header_full_width":["on"],"_uncode_header_height":["a:2:{i:0;s:2:\"50\";i:1;s:1:\"%\";}"],"_uncode_header_title":["on"],"_uncode_header_title_custom":["off"],"_uncode_header_style":["dark"],"_uncode_header_content_width":["off"],"_uncode_header_custom_width":["100"],"_uncode_header_align":["left"],"_uncode_header_position":["header-center header-middle"],"_uncode_header_title_size":["h1"],"_uncode_header_title_italic":["off"],"_uncode_header_featured":["on"],"_uncode_header_background":["a:6:{s:16:\"background-color\";s:10:\"color-wayh\";s:17:\"background-repeat\";s:0:\"\";s:21:\"background-attachment\";s:0:\"\";s:19:\"background-position\";s:0:\"\";s:15:\"background-size\";s:0:\"\";s:16:\"background-image\";s:0:\"\";}"],"_uncode_header_parallax":["off"],"_uncode_header_overlay_color_alpha":["100"],"_uncode_header_scroll_opacity":["off"],"_uncode_header_scrolldown":["off"],"_uncode_specific_layout_width_custom":["a:2:{i:0;s:0:\"\";i:1;s:2:\"px\";}"],"_uncode_specific_tags_align":["left"],"_uncode_sidebar_position":["sidebar_right"],"_uncode_sidebar_size":["4"],"_uncode_sidebar_sticky":["off"],"_uncode_sidebar_fill":["off"],"_uncode_specific_copy_hide":["off"],"_uncode_specific_footer_uparrow_hide":["off"],"_uncode_fullpage_type":["curtain"],"_uncode_fullpage_opacity":["off"],"_uncode_scroll_dots":["off"],"_uncode_empty_dots":["off"],"_uncode_scroll_history":["off"],"_uncode_scroll_safe_padding":["on"],"_uncode_scroll_additional_padding":["0"],"_uncode_fullpage_mobile":["off"],"_uncode_scroll_snap":["off"],"_learndash_course_grid_short_description":[""],"_post":["a:2:{i:0;s:0:\"\";s:29:\"post_course_short_description\";s:0:\"\";}"],"_learndash_course_grid_duration":[""],"_learndash_course_grid_enable_video_preview":["0"],"_learndash_course_grid_video_embed_code":[""],"_learndash_course_grid_custom_button_text":[""],"_learndash_course_grid_custom_ribbon_text":[""],"_uncode_secondary_thumbnail_id":["0"],"cmplz_hide_cookiebanner":[""],"_wp_old_date":["2023-03-07","2023-03-29"],"_wp_old_slug":["interzero-objavljuje-najnoviju-studiju-resurses-saved-by-recycling-2"],"_uncode_specific_media":["on"],"_cmplz_scanned_post":["1"],"_edit_lock":["1680082733:17"],"_edit_last":["17"],"_uncode_specific_footer_block":["4466"],"rank_math_analytic_object_id":["148"],"rank_math_seo_score":["6"],"rank_math_primary_category":["0"],"_wpml_media_has_media":["1"],"_wpml_media_featured":["1"],"_wpml_media_duplicate":["0"]},"yoast_head":"\n